Třída 8.A

Olympijský den

27. 6. 2024

Ve čtvrtek jsme se zúčastnili celoškolní soutěže Olympijský den, kde žáci a žákyně soutěžili v disciplínách jako člunkový běh, předklon v sedu, sedy lehy, hod míčem do dálky, skok přes švihadlo, skok daleký a sprinterský běh. Z naší třídy předvedli parádní výkony především Dan H., Matěj, Kryštof L., Maksym, Kristýna a Dan Z.. Gratulujeme!

Projekt Jizerské hory

26. 6. 2024

Ve středu jsme v rámci celoškolního projektu Česká republika prezentovali projekt Jizerské hory. Velké dík patří především Tereze a Kristýně (modely rozhleden), Markovi (prezentace),  Pavlovi (představení trasy školy v přírodě) a Filipovi M. (video).

Kino a přespávačka ve škole

25. 6. 2024

V úterý jsme v kině Cinestar Černý Most viděli film Garfield ve filmu. Večer jsme se sešli ve škole, opékali jsme buřty, hráli fotbálek a přespali v tělocvičně. Ráno na nás díky Terezčině mamince opět čekala skvělá snídaně - šátečky s nutellou!

Puťák v Jizerských horách

3. - 7. 6. 2024

Tento týden jsme strávili putováním po Jizerských horách. Nejprve jsme se vydali z Kořenova přes rozhlednu Štěpánka a areál U Čápa do Desné. Druhý den jsme pokračovali kolem Riedlovy hrobky, přes Protrženou přehradu do Josefova Dolu. Poté jsme pokračovali kolem vodní nádrže Josefův Důl a rozhledny Královka do Loučné u Janova nad Nisou. Předposlední den jsme se vydali kolem rozhleden Bramberk, Nisanka a Černá Studnice do Horní Černé Studnice. Poslední den jsem po hřebeni absolvovali poslední kilometry do Tanvaldu, odkud jsme odpoledne odjeli autobusem zpět do Prahy.

Česká národní banka

31. 5. 2024

V pátek jsme se zašli podívat do Návštěvnického centra České národní banky. Získali jsme spoustu nových informací o české měně, například jak se vyrábí či jak můžeme poznat padělek. Dále jsme seznámili s činností Bankovní rady ČNB a o povídali jsme si tom, co je to inflace.

Návštěva veletrhu Svět knihy 2024

23. 5. 2024

Dnes jsme navštívili knižní veletrh Svět knihy, který se i letos konal na Výstavišti v Holešovicích. Navštívili jsme několik workshopů a přednášek (skvělá byla například přednáška "Japonská manga") a někteří z nás si domů odnesli i zajímavou knížku.

Sportovní víceboj

10. 5. 2024

Dnes byli oceněni žáci naší třídy, kteří se umístili na 1. - 3. místě ve sportovním víceboji. Gratulujeme Aničce, Danovi H. a Kryštofovi L.!

Oslava jara

18. 4. 2024

Tento čtvrtek jsme společně oslavili jaro - s květinami a výborným jablečným dortem od Kristýnky (-:

Národní divadlo

25. 1. 2024

Ve čtvrtek 25. ledna večer jsme navštívili Národní divadlo a zhlédli jsme představení Kytice.

Vánoční Vyšehrad

21. 12. 2023

Ve čtvrtek 21. prosince jsme se zúčastnili spolu s 9. B bojovky Akční Vyšehrad. Kromě jiného jsme navštívili Baziliku sv. Petra a Pavla a na Vyšehradském hřbitově jsme viděli i hroby známých spisovatelů, např. Jana Nerudy a Boženy Němcové.

Návštěva McDonaldu

13. 12. 2023

S paní učitelkou Jedličkovou navštívila děvčata z naší třídy McDonald na Černém Mostě. To byla dobrota!!!

Tvoření na výtvarce

22. 11. 2023

Tentokrát jsme s paní učitelkou Slunečkovou vytvářely tyto nádherné kulisy.

Vaříme česnečku

15. 11. 2023

Dnes holky na vaření připravily výbornou česnečku!

Hamburgery

1. 11. 2023

Dnes jsme s paní učitelkou Jedličkovou servírovali hamburgery! Mňam!

Kino Světozor

25. 10. 2023

Ve středu 25. října jsme navštívili s panem učitelem Janouchem kino Světozor, kde jsme zhlédli film Planeta Země 3000 – Kambodža.

Těstovinový salát

18. 10. 2023

Dnes jsme s paní učitelkou Jedličkovou připravili výborný těstovinový salát! Mňam!

Zájezd do Anglie

25. - 30. 9. 2023

Společně s dalšími třídami jeli někteří žáci naší třídy na výlet do Anglie. Kromě Londýna jsme navštívili také Oxford, Stonehenge, Salisbury, Winchester a filmová studia Warner Bros, kde se natáčel Harry Potter.

Naše třída po letních prázdninách

5. 9. 2023

Přespávačka ve škole

27. 6. 2023

Po návštěvě ZOO jsme se v 18 hodin večer setkali ve škole. Opékali jsme buřty a přespali v tělocvičně. Ráno na nás díky Terezčině mamince čekala skvělá snídaně - šátečky s nutellou! Mňam!!!

Návštěva ZOO Praha

V úterý 27. června navštívila naše třída Zoologickou zahradu Praha. Kromě jiného jsme viděli námi sponzorovanou vakoveverku létavou a díky Aniččině mamince jsme mohli nakrmit africkou antilopu bonga horského.

Ocenění ve výtvarné soutěži

20. 6. 2023

V úterý 20. června získaly Tereza Kudláčková a Majda Urbanová z naší třídy ocenění ve výtvarné soutěži, která byla pořádaná MÚ Praha 14. Gratulujeme!

Návštěva Divadla na Vinohradech

26. 5. 2023

V pátek 26. května jsme navštívili představení hry od Williama Shakespeara Romeo a Julie v Divadle na Vinohradech.

Ozdravný pobyt PRADĚD

14. 5. 2023

Od 8. do 12. května jsme byli společně s 8.A a 8.B na škole v přírodě v Jeseníkách. Vyšlápli jsme na Praděd, naštívili jsme Karlovu Studánku a Olomouc a zúčastnili jsme se exkurze v přečerpávací vodní elektrárně Dlouhé stráně.

Výstava Mistři renesance

20. 4. 2023

Ve čtvrtek 20. dubna jsme navštívili výstavu Mistři renesance, která se konala v Galerii Mánes na Masarykově nábřeží. Výstava nám umožnila spatřit repliky nejvýznamnějších uměleckých děl renesance jako Monu Lisu, sochu Davida nebo Poslední večeři.

Velikonoční jarmark

4. 4. 2023

Na Velikonočním jarmarku na naší škole jsme prodávali výrobky, které jsme vyráběli sami a s pomocí rodičů. Rodičům děkujeme také za to, že nás přišli na jarmark podpořit!

Adopční listina

7. 3. 2023

Sponzorujeme vakoveverku létavou v ZOO Praha

2. 3. 2023

Díky vydělaným penězům z vánočního jarmarku můžeme sponzorovat tuto krásnou vakoveverku létavou! A za to, co nám zbylo, si můžeme koupit ještě něco sladkého!

Vakoveverka

Lyžařský kurz

27. 2. 2023

V únoru se naše třída společně se 7.B zúčastnila lyžařského výcviku v Dolním Dvoře v Krkonoších. Moc jsme si to užili a přijeli jsme bez zranění (-:

Poslední školní den v roce 2022

22. 12. 2022

Poslední školní den před Vánoci jsme se zúčastnili Rychlovky na Karlově mostě a bojovky na Kampě. V rámci bojovky jsme zjistili informace o tom, co se děje v Klementinu, jak Karel IV. zajistil pevnost mostu, proč má hlavu na stranu, co vybojoval Bruncvík pro české země a další. Ve škole jsme společně připravili vánoční besídku, rozdali si dárky a k tomu jsme popíjeli vaječný (nealkoholický) likér a kakao. Některé maminky nám poslali i vánoční cukroví!

Jednodenní adventní výlet do Míšně a na zámek Moritzburg

15. 12. 2022

Před Vánoci jsme společně s dalšími třídami odjeli na výlet do Německa. V Míšni jsme navštívili manufakturu a muzeum míšeňského porcelánu a nakoupili si sladkosti na vánočních trzích. Poté jsme se autobusem přesunuli do nedalekého zámku Moritzburg a prohlédli si výstavu o pohádce Tři oříšky pro Popelku.

Vánoční Staré Město

13. 12. 2022

Dnes jsme vyrazili s paní učitelkou Klapkovou do centra Prahy, abychom se podívali na vánoční stromeček na Staroměstském náměstí. Už se všichni těšíme na Ježíška!

Divadlo Broadway

29. 11. 2022

Společně jsme navštívili Divadlo Broadway a zhlédli představení Vánoční zázrak.

Halloweenská párty

1. 11. 2022

V rámci předmětu konverzace v anglickém jazyce si žáci 7.A užili halloweenskou párty se spoustou sladkostí!

Naše třída po letních prázdninách

2. 9. 2022

Pololetní perník

31. 1. 2022

Se 6.A jsme si při příležitosti rozdávání pololetního vysvědčení upekli a snědli pololetní perník. Sladká tradice je na světě.

Vánoční besídka

21. 12. 2021

Žáci 6.A.se na Vánoční besídce před odchodem na zimní prázdniny posílili punčem od paní učitelky a rozdali si dárky.Pak se rozešli do svých domovů, kde již Vánoce klepaly na dveře.

Ekologická akce na Den Země

Den Země

Přednáška pro žáky 6.A o nové škole v Zambii

30. 9. 2021

Dne 30. 9. k nám do třídy přišla Mgr. Marta Höferová, aby nás seznámila o projektu neziskové organizace Přátelé New Renato, který plánuje výstavbu nové školy v Kashitu v Zambii. Po přednášce se žáci zapojili do diskuse, jež se mimo jiné týkala i rozdílného životního stylu v Africe a v Evropě.

Škola v Zambii

Návštěva pobočky Městské knihovny na Černém Mostě

23. 9. 2021

Dne 23.9. jsme navštívili knihovnu na Černém Mostě, kde jsme se zúčastnili besedy "Jak to chodí v knihovně?". Dozvěděli jsme se, jak se můžeme do knihovny zapsat, jaká jsou její pravidla fungování a jak se hledá v katalogu knih. Někteří z nás si rovnou vypůjčili i knížku!

Exkurze v Břevnovském klášteře

13. 9. 2021

Dne 8. 9. 2021 se žáci 6. A zúčastnili exkurze v Břevnovském klášteře. Bratr Martin - Benediktýnec přizpůsobil svůj výklad učivu dějepisu 6. ročníku. Žáci si zopakovali architektonické slohy, období vlády Karla IV., význam rodu Slavníkovců, panování Přemyslovců a význam a odkaz svatého Václava. Kromě nádherného kostela viděli i základy románské rotundy a pramen Vojtěšku. Nechyběla ani perlička o vězení neposlušných mnichů.